Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Forum
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 4.056.00.29 dla JST i RIO (z dn. 2017-06-21)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 4.056.00.29 (z dn. 2017-06-21)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)




Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2015 r. [wersja wzoru z 2016.11.21 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 249 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 59133082
 

 
 

RIO



Witamy w serwisie Regionalnych Izb Obrachunkowych

Szanowni Państwo!

Na naszych stronach zamieszczamy:

  • "Pisma i interpretacje" dotyczące samorządowych finansów publicznych, kierowane do RIO przez ministerstwa i inne urzędy centralne (w szczególności przez Ministerstwo Finansów)   --->>>
  • Informacje o "Najnowszych aktach prawnych", dotyczących działalności samorządu terytorialnego   --->>>
  • "Orzecznictwo w sprawach samorządowych" - zawierające przede wszystkim te orzeczenia, w których regionalne izby obrachunkowe były stroną   --->>>
  • "Varia" - artykuły poświęcone bieżącym problemom funkcjonowania gospodarki finansowej samorządu oraz zamówień publicznych, publikowane nie tylko przez pracowników Izb, ale również specjalistów nie związanych z rio   --->>>
  • "Forum dyskusyjne" – aktualnie służące przede wszystkim do wymiany poglądów związanych z praktycznym stosowaniem przepisów prawa w zakresie finansów publicznych i rachunkowości, a także wymiany doświadczeń związanych z eksploatacją systemu BeSTi@ (obsługującego elektroniczną sprawozdawczość budżetową i finansową). Mamy nadzieję, iż nasze forum stanowić będzie dla Państwa dobre uzupełnienie działalności informacyjno-szkoleniowej Izb.   --->>>

Mamy nadzieję, iż taka formuła serwisu będzie Państwu odpowiadać.



Informacja o wynikach kontroli koordynowanych przeprowadzonych przez Regionalne Izby Obrachunkowe


Szanowni Państwo, 

Uprzejmie informujemy, że w naszym serwisie zostały udostępnione dwie nowe informacje o wynikach kontroli koordynowanych:

"Dochody z mienia wynikające z najmu lokali użytkowych w latach 2014 - 2015
(kliknij by pobrać plik .pdf)

"Przetargi na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w latach 2013 - 2015"
(kliknij by pobrać plik .pdf)


Sprawozdanie z działalności RIO i wykonania budżetu przez JST za 2016 r.


W dniu 27 czerwca 2017 r. w naszym serwisie został udostępniony tekst "Sprawozdania Krajowej Rady RIO z działalności Regionalnych Izb Obrachunkowych i wykonania budżetu przez jednostki samorządu terytorialnego za 2016 r." przedłożony Sejmowi i Senatowi RP.

kliknij tutaj aby przejrzeć "Sprawozdanie z działalności ... " >>>


Komunikat dot. broszury pt. „Centralizacja rozliczeń w podatku VAT jednostek samorządu terytorialnego”


Szanowni Państwo, 

Krajowa Rada RIO informuje, że na stronach internetowych Ministerstwa Finansów (w zakładce VAT > Broszury informacyjne) zamieszczona została broszura informacyjna z dnia 24 listopada 2016 r. pt. „Centralizacja rozliczeń w podatku VAT jednostek samorządu terytorialnego”.

Kliknij na ten link aby pobrać/wyświetlić broszurę w formacie .pdf ...>>> 
albo przejdź na stronę Ministerstwa Finansów http://www.finanse.mf.gov.pl/vat/broszury-informacyjne



Komunikat dot. interpretacji Ministerstwa Zdrowia


Szanowni Państwo, 


Zgodnie z prośbą Pana Jarosława Pinkasa Sekretarza Stanu w Ministerstwie Zdrowia zawartą w piśmie ZPN.62.4.2016 z dnia 18 października 2016 r. publikujemy interpretację Ministerstwa Zdrowia dotyczącą trybów realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, określonych ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. poz. 1916) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239). 

Przejdź do pisma ... >>>  
Przejdź do załącznika (interpretacje) ...>>>





Informacja o wynikach kontroli koordynowanych przeprowadzonych przez Regionalne Izby Obrachunkowe


Szanowni Państwo, 

Uprzejmie informujemy, że w naszym serwisie zostały udostępnione dwie informacje o wynikach kontroli koordynowanych:

"Dochody z mienia z umów cywilnoprawnych w jednostkach samorządu terytorialnego" 
(kliknij by pobrać plik .pdf)

"Inwentaryzacja składników mienia w jednostkach samorządu terytorialnego"
(kliknij by pobrać plik .pdf)




Informacja o zmianie sposobu przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego informacji o kwotach subwencji ogólnej


Szanowni Państwo, 

Uprzejmie informujemy, że stosownie do art. 12 ustawy z dnia 16 grudnia 2015 r. o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2016 r. (Dz. U. poz.2199) - minister właściwy do spraw finansów publicznych w roku 2016 może przekazywać za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacje, o których mowa w art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 198) oraz informacje o środkach z rezerw, o których mowa w art. 26, art.28 ust. 2, art.36 ust. 4 pkt 1 i art.70c tej ustawy.
 
Stosownie do treści ww. przepisu, Minister Finansów poinformował jednostki terytorialnego - za pomocą Systemu Informatycznego BeSTi@ - o kwocie subwencji ogólnej ujętej w ustawie budżetowej na rok 2016.
 
Minister Finansów, za pomocą ww. systemu, informuje jednostki samorządu terytorialnego o przyznawanych w trakcie roku budżetowego środkach z rezerwy subwencji ogólnej, w tym m.in. części oświatowej subwencji ogólnej.
 
Ponadto informujemy, że w dniach 5 sierpnia 2016 r. oraz 10 sierpnia 2016 r. Minister Finansów przekazał Systemem Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego (BeSTi@) - w formie pism podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym - informację dla jednostek samorządu terytorialnego o przyznaniu środków z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej.

Przekazywane w ten sposób pisma można odczytać w systemie BeSTi@ stosując następującą procedurę:
1)      Odbieramy przesyłki w module „Komunikacja” (np. funkcja „Odbierz” lub „Wyślij/Odbierz”
2)      Przetwarzamy paczki znajdujące się w „Skrzynce odbiorczej”
3)      Przetworzone pisma dostępne są w module „Administracja” w gałęzi „Rejestr pism”


Sprawozdanie z działalności RIO i wykonania budżetu przez JST za 2015 r.


W dniu 29 czerwca 2016 r. w naszym serwisie został udostępniony tekst "Sprawozdania Krajowej Rady RIO z działalności Regionalnych Izb Obrachunkowych i wykonania budżetu przez jednostki samorządu terytorialnego za 2015 r." przedłożony Sejmowi i Senatowi RP.

kliknij tutaj aby przejrzeć "Sprawozdanie z działalności ... " >>>


Informacja o komunikatach Ministerstwa Finansów w sprawie udziałów JST w PIT i CIT za IV kw. 2015 r.


Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy że na stronie BIP Ministerstwa Finansów zostały opublikowane następujące komunikaty:

Informacja o udziałach JST w podatku PIT za 2015 r.  
(publikacja 17.02.2016 r. godz. 15:34)

oraz

Informacja o dochodach i udzały w CIT za 2015 r. 
(publikacja 17.02.2016 r. godz. 16:18)

Z obu powyższych informacji wynika, że Ministerstwo finansów wskazuje nowe terminy przekazania rocznych sprawozdań budżetowych Rb-27S, Rb-PDP i Rb-NDS za 2015 r. 

Sprawozdanie jednostkowe Rb-27S jednostki samorządu terytorialnego (jako jednostki budżetowej i jako organu) do zarządu jednostki samorządu terytorialnego
– 3 dni robocze po udostępnieniu informacji o kwotach udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z  podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) i prawnych (CIT).

Sprawozdania Rb-27S, Rb-PDP i Rb-NDS zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje do regionalnej izby obrachunkowej
– 4 dni robocze po udostępnieniu informacji o kwotach udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z  podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) i prawnych (CIT).

Regionalne izby obrachunkowe przekazują sprawozdania Rb-27S, Rb-PDP i Rb-NDS do Ministerstwa Finansów
– 7 dni roboczych po udostępnieniu informacji o kwotach udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z  podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) i prawnych (CIT).

Ponadto uprzejmie informujemy, iż informacje o udziałach w PIT i CIT
zostały udostępnione na w/w stronach Ministerstwa Finansów w dniu 25 lutego br. 


 



Ankieta w sprawie wybranych operacji finansowych


Szanowni Państwo

W związku z prowadzoną przez KR RIO analizą zobowiązań jednostek samorządu terytorialnego z tytułu wybranych operacji finansowych publikujemy wzór zestawienia.
Dane te zbierane są w związku z przygotowaniem materiałów na posiedzenie Podkomisji Stałej ds. Finansów Samorządowych Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.

Kliknik tutaj aby pobrać wzór zestawienia ... >>>

Uwaga:
Wypełnioną ankietę prosimy przesłac w terminach i w formach określonych w piśmie skierowanym do Państwa przez właściwą regionalną izbę obrachunkową.


Sprawozdanie z działalności RIO i wykonania budżetu przez JST za 2014 r.


W dniu 26 czerwca 2015 r. w naszym serwisie został udostępniony tekst "Sprawozdania Krajowej Rady RIO z działalności Regionalnych Izb Obrachunkowych i wykonania budżetu przez jednostki samorządu terytorialnego za 2014 r." przedłożony Sejmowi i Senatowi RP.

kliknij tutaj aby przejrzeć "Sprawozdanie z działalności ... " >>>


Odpowiedź DFST MF na pytania KR RIO w sprawie wypełniania niektórych wierszy WPF na lata 2012-...


Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, iż w dziale "Pisma i interpretacje" zostało opublikowane pismo DFST dot. zasad wypełniania niektórych wierszy w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2012 i kolejne.

Kliknij na ten link aby przejść do artykułu...>>>


Linia telefoniczna HelpDesk - dla systemu BeSTi@


Podajemy specjalne numery telefonów, pod które mogą kontaktować się użytkownicy z problemami kategorii Blokujący.
Pod tymi numerami można uzyskać pomoc w sprawach nie cierpiących zwłoki.

- instalacja(61) 624-00-60
- sprawy techniczne(61) 624-00-60
- administracja(61) 624-00-60
- uchwały(61) 624-00-60
- komunikacja(61) 624-00-60

W przypadku zablokowania w systemie BeSti@ biletu komunikacyjnego należy wysłać faksem na nr (61) 624 00 54 wniosek, który zawiera:
- prośbę o odblokowanie biletu,
- powód zablokowania biletu komunikacyjnego,
- podpis i pieczątkę osoby decyzyjnej (naczelnik wydziału, burmistrz),
- nazwę i kod JST jednostki,
- telefon kontaktowy,
- adres e-mail, na który Help-Desk prześle potwierdzenie odblokowania biletu komunikacyjnego.

 
 

 
  KR RIO Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "DOCHODY Z MIENIA WYNIKAJĄCE Z NAJMU LOKALI UŻYTKOWYCH W LATACH 2014 - 2015"

Szanowni Państwo,

Przedstawiamy sprawozdanie z kontroli koordynowanej przeprowadzonej przez regionalne izby obrachunkowe w zakresie Dochodów z mienia wynikających z najmu lokali użytkowych w latach 2014 - 2015.
Podstawą do przeprowadzenia kontroli były uchwały Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych z dnia 10 grudnia 2015 r.: Nr 8/2015 w sprawie tematów koordynowanej kontroli gospodarki finansowej samorządu terytorialnego w 2016 r. oraz Nr 9/2015
w sprawie przyjęcia założeń do kontroli koordynowanej dochodów z mienia wynikających z najmu lokali użytkowych w latach 2014 - 2015. Koordynatorem kontroli, w imieniu KR RIO, była Regionalna Izba Obrachunkowa w Gdańsku.

Celem kontroli było sprawdzenie wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego ustawowego obowiązku ustalania przypadających im należności pieniężnych wynikających z umów najmu lokali użytkowych oraz terminowego podejmowania w stosunku do zobowiązanych czynności zmierzających do wykonania zobowiązania wynikających z art. 42 ust. 5 ustawy o finansach publicznych w zakresie realizacji dochodów z mienia, w tym: prawidłowego ustalania mających charakter cywilnoprawny należności pieniężnych wynikających z umów najmu lokali użytkowych, prowadzenia postępowania mającego na celu wyegzekwowanie zaległości wynikających z umów najmu lokali użytkowych, możliwości i prawidłowości zastosowania ulg w stosunku do należności pieniężnych wynikających z umów najmu lokali użytkowych.

Zagadnienia będące przedmiotem niniejszej kontroli to ważny element procesu gospodarowania mieniem należącym do jednostek samorządu terytorialnego oraz procesu pozyskiwania przez powyższe jednostki dochodów własnych.
Jak pokazują wyniki niniejszej kontroli proces pozyskiwania dochodów z umów najmu lokali użytkowych w znacznej mierze przebiega w sposób prawidłowy.

Pełny tekst opracowania dostępny jest tutaj »



 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 24 Lip, 2017 - 13:48 (429 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "PRZETARGI NA ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH W LATACH 2013 - 2015"

Szanowni Państwo,

Przedstawiamy sprawozdanie z kontroli koordynowanej przeprowadzonej przez regionalne izby obrachunkowe w zakresie przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w latach 2013 - 2015.

Koordynatorem kontroli - w imieniu KR RIO - była Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu.

Kontrola zamówień publicznych jest jednym z podstawowych zadań regionalnych izb obrachunkowych, wymienionym expressis verbis w art. 1 ust. 2 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych i realizowanym od początku objęcia jednostek samorządu terytorialnego systemem zamówień publicznych w 1995 r. Zamówienia publiczne są badane w trakcie wszystkich kontroli kompleksowych. Wyniki kontroli są agregowane, analizowane i prezentowane w corocznych sprawozdaniach z działalności izb i wykonania budżetu przez jednostki samorządu terytorialnego, przedstawianych Sejmowi i Senatowi.

Jakie więc były przesłanki objęcia zamówień publicznych kontrolą koordynowaną w 2016 r.? Zadecydowała o tym specyfika przedmiotu zamówienia. Bowiem jedynie połączenie dobrej znajomości procedur zamówień publicznych z merytoryczną wiedzą o przedmiocie zamówienia, umożliwia prawidłowe opisanie przedmiotu zamówienia, stworzenie wzoru umowy, a w konsekwencji udzielenie zamówienia publicznego w sposób, który zapewni optymalną realizację zadań publicznych.

W badanym zakresie, samorząd nie posiadał wystarczającego doświadczenia, bo do roku 2013 organizowanie gospodarki odpadami komunalnymi nie było jego zadaniem. Zorganizowanie przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych stanowiło więc dla samorządów wyzwanie, a zarazem kreowało obszar ryzyka wystąpienia nieprawidłowości.
Celem kontroli było zbadanie prawidłowości realizacji przez gminy obowiązku wyłonienia w drodze przetargu podmiotu, który będzie wykonywał usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. Kontrole miały objąć wszystkie etapy udzielania zamówień publicznych na tę usługę oraz prawidłowość jej wykonywania, w szczególności w aspekcie finansowym, tj. rozliczeń z wykonawcą. Celem kontroli było również ustalenie, czy organizowane przetargi na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych mają cechy szczególne. Badano przykładowo, jak często były ogłaszane, ilu przystępowało do nich oferentów, czy były unieważniane częściej niż inne przetargi.

W ramach kontroli koordynowanej zostały zabrane informacje dotyczące wymiaru finansowego nowego zadania własnego gminy. Na podstawie danych dotyczących relacji dochodów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, gromadzonych w poszczególnych latach do wydatków ponoszonych na realizację umów zawartych w wyniku przetargów, podjęto próbę analizy tego zjawiska w perspektywie dłuższej niż rok. Starano się przy tym ustalić, czy gminy nie traktują nowego źródła dochodów, jako tytułu pozwalającego na finansowanie bieżących niedoborów budżetowych.

Szczegółową kontrolę zamówień publicznych przeprowadzono w 76 gminach we wszystkich województwach. Aby zapewnić większą miarodajność danych, a tym samym wpłynąć na rzetelność formułowanych wniosków, na potrzeby kontroli zgromadzono również dane o charakterze finansowym i statystycznym łącznie z 227 gmin z terenu całego kraju. Dane w rozdziałach 4 i 5 oparte są na szczegółowych wynikach kontroli przeprowadzonych w 76 gminach, zaś wyniki kontroli przedstawione w rozdziałach 3, 6 i 7 oparto na pełnej próbie 227 gmin.

Pełny tekst opracowania dostępny jest tutaj »


 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 24 Lip, 2017 - 13:47 (462 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Interpretacja o trybach realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego

Interpretacja o trybach realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, określonych w ustawie z dnia 11 września 2015r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. poz. 1916) w odniesieniu do przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2015r. poz. 581, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2016r. poz. 239)

Pismo Ministerstwa Zdrowia dostępne jest tutaj »

Interpretacja Ministerstwa Zdrowia dostępna jest tutaj »




 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 10 Lis, 2016 - 09:58 (4404 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "INWENTARYZACJA SKŁADNIKÓW MIENIA W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO"

Szanowni Państwo,


Przedstawiamy informację o wynikach kontroli koordynowanej przeprowadzonej przez regionalne izby obrachunkowe w zakresie inwentaryzacji mienia dokonywanej przez jednostki samorządu terytorialnego. Najważniejsze ustalenia kontroli przedstawione zostały w opracowanym przez Krajową Radę Regionalnych Izb Obrachunkowych „Sprawozdaniu z działalności regionalnych izb obrachunkowych i wykonaniu budżetu przez jednostki samorządu terytorialnego w 2015 roku”, które przekazane zostało Sejmowi i Senatowi RP w czerwcu br.

Koordynatorem kontroli, w imieniu Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych, była Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu.

Inwentaryzacja stanowi najistotniejszy element weryfikacji majątku jednostek. Często zdarza się, że — w następstwie różnych przyczyn — obraz stanu posiadania majątku i źródeł jego finansowania ujawniony w księgach rachunkowych nie pokrywa się z rzeczywistością. Inwentaryzacja jest elementem rachunkowości, dlatego przeprowadzając ją, jednostka powinna bezwzględnie stosować określone przepisy ustawy o rachunkowości. Obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji wynika nie tylko z art. 26 ustawy o rachunkowości, ale także z nadrzędnych zasad rachunkowości. Jedna z tych zasad dotyczy wiarygodności danych w księgach rachunkowych jednostki — dane zawarte w dokumentacji księgowej w postaci zapisów księgowych muszą być zgodne z faktycznym przebiegiem zdarzeń gospodarczych.

Inwentaryzacja ma na celu przede wszystkim ustalenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostki. W dalszej kolejności powinno nastąpić porównanie wyników ustaleń dokonanych w trakcie inwentaryzacji z danymi, które widnieją w księgach jednostki, a także ustalenie, wyjaśnienie i rozliczenie, przez odpowiednie zapisy w księgach, pojawiających się ewentualnie różnic inwentaryzacyjnych.

Wyniki kontroli ukazują złożoność obowiązków ustawowych związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji. Skala i zakres stwierdzonych nieprawidłowości wskazują, że prawidłowe przeprowadzenie i rozliczenie wyników inwentaryzacji jest zadaniem trudnym, wymagającym uprzedniego przyjęcia rozwiązań organizacyjnych zapewniających prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych dla składników mienia komunalnego.



Pełny tekst opracowania dostępny jest tutaj »


 
 
  Wysłane przez adamg opublikowane 18 Sie, 2016 - 15:23 (8134 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "Dochody z mienia z umów cywilnoprawnych w jednostkach samorządu terytorialnego"

Szanowni Państwo,


Przedstawiamy sprawozdanie z kontroli koordynowanej przeprowadzonej przez regionalne izby obrachunkowe w zakresie dochodów z mienia z umów cywilnoprawnych pozyskiwanych przez jednostki samorządu terytorialnego w kontekście art. 42 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Kontrola została przeprowadzona w 2015 r. i dotyczyła problematyki pozyskiwania przez jednostki samorządu terytorialnego dochodów z tytułu sprzedaży nieruchomości komunalnych, zagadnień związanych z udzielaniem i zwrotem bonifikat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, a także problematyki umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym stanowiących dochody budżetów tych jednostek.

Zakres przedmiotowej kontroli obejmuje lata: 2013 - 2014. Podstawą do przeprowadzenia kontroli była uchwała Nr 6a/2014 Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych z dnia 10 czerwca 2014 roku w sprawie tematów koordynowanej kontroli gospodarki finansowej samorządu terytorialnego w 2015 r., w zakresie określonym uchwałą Nr 10/2014 Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych z dnia 5 grudnia 2014 roku w sprawie zmiany uchwały nr 6a/2014 z dnia 10 czerwca 2014 roku w sprawie tematów koordynowanej kontroli gospodarki finansowej samorządu terytorialnego w 2015 r.


Pełny tekst opracowania dostępny jest tutaj »


 
 
  Wysłane przez adamg opublikowane 18 Sie, 2016 - 15:22 (7288 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO Niestandardowe instrumenty finansowania potrzeb budżetowych jednostek samorządu terytorialnego

Pełny tekst opracowania dostępny jest tutaj »


 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 08 Lut, 2016 - 12:30 (9233 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO Stanowisko KRRIO z dnia 12 marca 2015 r. w sprawie przyjmowania przez jst w depozyt wolnych środków

Stanowisko KRRIO z dnia 12 marca 2015 r.
w sprawie przyjmowania przez jst w depozyt wolnych środków


W związku ze zmianą dokonaną zmianą ustawy o finansach publicznych z dnia 8 listopada 2013 r. do Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych wpłynęły pytania dotyczące przyjmowania w depozyt wolnych środków od samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których podmiotem tworzącym jest jednostka samorządu terytorialnego, samorządowych instytucji kultury oraz samorządowych osób prawnych, które przedstawiam poniżej:
1. Czy lokowanie wolnych środków przez SP ZOZ, samorządowe instytucje kultury oraz samorządowe osoby prawne w formie depozytu u jednostki samorządu terytorialnego, o którym mowa w art. 48 ust. 1a jest możliwe wyłącznie w przypadkach określonych w art. 91a tj. na pokrycie deficytu lub rozchodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego?
2. Czy środki złożone w depozyt należy zaliczyć do przychodów budżetu jst na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 4e ustawy o finansach publicznych tzn. przychodów pochodzących z innych operacji finansowych?
3. Czy wypłatę środków z depozytu należy zaliczyć do rozchodów budżetu jst na podstawie art. 6 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych tzn. rozchodów z innych operacji finansowych związanych z zarządzaniem długiem publicznym i płynnością?
4. Czy do środków złożonych w depozyt przez SP ZOZ, instytucje kultury i samorządowe osoby prawne powinno się stosować przepisy art. 845 k.c., który stwierdza, że w przypadku depozytu nieprawidłowego powinno się stosować przepisy o pożyczce? Z możliwości sfinansowania przez jednostkę samorządu terytorialnego deficytu lub rozchodów budżetu wynika, że depozyt wolnych środków posiadałby charakter tzw. depozytu nieprawidłowego?
5. Czy uchwała organu stanowiącego jst wyrażająca zgodę na przyjmowanie w depozyt wolnych środków powinna być wspólna dla wszystkich jednostek i określać takie same warunki depozytu czy możliwe jest podjecie kilku uchwał, które zawierałyby różne warunki dla poszczególnych jednostek, uzależniając je od aktualnych warunków, na jakich jednostki te dokonują lokat w bankach?
6. Czy przy określaniu wysokości i sposobu obliczania oprocentowania środków przyjętych w depozyt jst powinna kierować się wytycznymi przyjętymi dla lokowania środków na rachunkach depozytowych Ministra Finansów i określonych w art. 83a ustawy o finansach publicznych?
7. Czy na jst ciążyłby obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnej? Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych od umowy depozytu nieprawidłowego płaci się podatek w wysokości 2% opodatkowania, natomiast z art. 8 pkt 4 ww. ustawy wynika, że jednostki samorządu terytorialnego będące stroną czynności cywilnoprawnych są zwolnione od tego podatku?



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 23 Maj, 2015 - 12:38 (10093 Odsłon)
Czytaj więcej... (170 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO VII Konferencja Finansów Komunalnych: 8-9 czerwca 2015 r.

Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych przekazuje informację o VII Konferencji Finansów Komunalnych, która odbędzie się w dniach 8-9 czerwca 2015 r. w Jachrance k. Warszawy.

Szczegółowe informacje o konferencji do pobrania tutaj »



 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 11 Maj, 2015 - 09:17 (10657 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO Zadłużenie jednostek samorządu terytorialnego. Przestrzeganie ustawowych limitów zadłużenia i jego spłaty

Informacja o wynikach koordynowanej kontroli gospodarki finansowej pt. "Zadłużenie jednostek samorządu terytorialnego. Przestrzeganie ustawowych limitów zadłużenia i jego spłaty" dostępna jest do pobrania tutaj »


 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 23 Wrz, 2014 - 11:16 (13675 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  KR RIO Stanowisko KR RIO w sprawie wykorzystania nadwyżki przychodów nad kosztami fumkcjonowania systemu odbioru odpadów komunalnych

Pełny tekst stanowiska Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych dostępny jest tutaj »



 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 05 Sie, 2014 - 09:24 (13112 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

  Publikacje Izb

· Sprawozdania dla Sejmu
· Wyniki kontroli
· Analizy problemowe
 

  Ankiety

Jak oceniasz wprowadzenie obowiązku przekazywania WPF wyłącznie w systemie informatycznym?

To dobry pomysł
To zły pomysł


[ Wyniki | Ankiety ]


Głosów: 1186

 

  Strony izb

· RIO w Warszawie
· RIO w Białymstoku
· RIO w Bydgoszczy
· RIO w Gdańsku
· RIO w Katowicach
· RIO w Kielcach
· RIO w Krakowie
· RIO w Lublinie
· RIO w Łodzi
· RIO w Olsztynie
· RIO w Opolu
· RIO w Poznaniu
· RIO w Rzeszowie
· RIO w Szczecinie
· RIO we Wrocławiu
· RIO w Zielonej Górze
 

  Strony BIP izb

· RIO w Warszawie
· RIO w Białymstoku
· RIO w Bydgoszczy
· RIO w Gdańsku
· RIO w Katowicach
· RIO w Kielcach
· RIO w Krakowie
· RIO w Lublinie
· RIO w Łodzi
· RIO w Olsztynie
· RIO w Opolu
· RIO w Poznaniu
· RIO w Rzeszowie
· RIO w Szczecinie
· RIO we Wrocławiu
· RIO w Zielonej Górze
 

  Nowości

Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "DOCHODY Z MIENIA WYNIKAJĄCE Z NAJMU LOKALI UŻYTKOWYCH W LATACH 2014 - 2015"

Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "PRZETARGI NA ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH W LATACH 2013 - 2015"

Interpretacja o trybach realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego

Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "INWENTARYZACJA SKŁADNIKÓW MIENIA W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO"

Informacja o wynikach kontroli koordynowanej "Dochody z mienia z umów cywilnoprawnych w jednostkach samorządu terytorialnego"

KR RIO News
 


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź